Wandelen in de kloof van de Allier

Beetje bij beetje ... Tapon!
Ongeveer 1u30 - KM: 5,3 km - D +: 175 m

TOPO:
Neem de weg uit Anna's tuinen richting St Ilpize (Zuid), na 200m te hebben afgelegd, neem het pad aan de linkerkant, u steekt een bos van grove dennen over.
Een steile klim van 200m, dan gemakkelijker brengt ons op een klein plateau, rechts is het gehucht Séniquette.
Bij een kruispunt slaat u linksaf, voegt u zich bij een weg, volgt u deze gedurende 150 meter, verlaat deze om de GR (rood en wit baken) aan de linkerkant te nemen, volg deze naar Gray Haut (609m) en neem vervolgens een pad aan de linkerkant dat daal af en ga onder het gehucht Bellevue door, volg 100 meter en neem een pad dat afdaalt aan de linker PR (geel baken).
Onderaan de afdaling steekt u een kleine ru over (Bartaillat-stroom) en keert dan terug naar de linkeroever om een goed pad te volgen, verlaat het 300 m verder voor een pad dat naar links gaat (PR-tag), volg het en bij een bij het kruispunt slaat u rechtsaf en daalt u af op Tapon.